Dorota Zimna

Dorota Zimna – klawesyn jest absolwentką Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie klawesynu prof. dr hab. Urszuli Bartkiewicz (dyplom z wyróżnieniem) i Podyplomowych Studiów Instrumentalistyki w tej samej uczelni. Obecnie jest wykładowcą w Katedrze Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej AMFN w Bydgoszczy. Uzyskała tytuł doktora sztuk muzycznych. Występowała jako solistka i kameralistka w całej Polsce, jak również w Niemczech, Włoszech, Belgii, Czechach i na Ukrainie. Współpracuje z wieloma zespołami, m.in. z orkiestrami Neue Düsseldorfer Hofmusik, Capella Bydgostiensis, zespołem Intemperata oraz Laboratoire de la Musique (laureata konkursów w Polsce, Niemczech i Włoszech). Oprócz muzyki baroku wykonuje też kompozycje współczesne. W przeciągu ostatniego roku miała okazję wziąć udział w czterech prawykonaniach utworów kameralnych (R. Gorzyckiego, D. Przybylskiego, M. Gumieli, P.A. Komorowskiego), z czego dwa zostały skomponowane specjalnie na duet, który współtworzy z akordeonistą Stanisławem Miłkiem (Time dilation M. Gumieli, 2020, Suita Marsjańska P.A. Komorowskiego, 2021).

Uczestniczyła w pracach nad publikacją nutową Polska muzyka klawiszowa. z Wydawnictwa Józefa Elsnera, na klawesyn lub fortepian pod redakcją Urszuli Bartkiewicz. W 2016 roku ukazała się jej książka Wariantywność obsady w twórczości instrumentalnej François Couperina. Obsada a brzmienie utworu, wraz z płytą François Couperin – Compositeur Royal. Jako członek zespołu Intemperata nagrała utwory A. Jarzębskiego, M. Mielczewskiego, S.S. Szarzyńskiego, które znalazły się na płycie Gościniec/Alta Via wydanej w 2018 roku. Jest wykładowcą oraz członkiem biura organizacyjnego Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej w Warszawie, jednym z dyrektorów artystycznych festiwalu Bydgoska Scena Barokowa, od 2018 r. prezesem stowarzyszenia Akademia Muzyki Dawnej.